برادرانِ راستین در میان مردم، از ثروتی که شخص از آن برخوردار شود و به ارث گذارد، بهترند . [امام علی علیه السلام]
سایت خدماتی و هنری نایت اسکینابزار های وبلاگ نویسینمایشگر تاریخ به صورت فارسی
کل بازدیدها:----111929---
بازدید امروز: ----38-----
بازدید دیروز: ----31-----
هزاره

 
نویسنده: علی
چهارشنبه 89/3/12 ساعت 3:41 عصر

اول از همه روز زن را برای تمام بانوان و روز مادر را به مادران مهربان تبریک عرض می کنم.

حتما شنیده اید در فرهنگها و کشورهای مختلف روز خاصی از سال را به نام روز زن یا روز مادر اختصاص و نامگذاری می کنند.البته در کشور ما این دو در یک روز جمع شده است. و این را هم می دانید که روز زن در فرهنگ غرب 8 مارس است. البته ناگفته نماند قبلا در کشورهای مختلف اروپا روزهای جداگانه ای را روز زن می نامیدند ولی حالا همگی در 8 مارس به وحدت رسیده اند.

برخی از ایرانی ها برای برگزاری مراسمات مختلف و زنانه در 8 مارس تلاش عجیبی می کنند و از عدم همراهی دیگران اعم از دولت و مردم می نالند و گلایه دارند ( البته مودبانه اش این است) من جمله از این می نالند که چرا روز زن در ایران بجای 8 مارس روز میلاد حضرت فاطمه (س) است.

حال سخن این است اگر منظور شما پیگیری تعالی نقش زنان در جامعه است و مواردی از این قبیل ، چه فرق می کند چه روزی باشد. چرا دنبال روز زن به قول سایر فرهنگ ها و ادیان از قبیل زرتشت نمی روید؟ از طرفی اگر صادق هستید شما هم بیایید در کنار سایرین همین روز زن خودمان را گرامی بدارید.

ولی مشکل کجاست؟ به نظر می رسد مشکل این است که چه کسی الگوی زنان است آیا زنانی که 8 مارس را رقم زده اند یا بانویی که به فرموده پیامبر و امام صادق سیدة النساء العالمین من الاولین و الآخرین است. انتخاب هر کدام ملزوماتی دارد که مشکل می آفریند. برخی ها جرات ندارند حرف قلبی خود را بزنند از 8 مارس دم می زنند. حضرت فاطمه فرمود: اگر از آنچه ما امر کردیم اطاعت کنی و از آنچه نهی کرده ایم دوری کنی همانا شیعه ما به حساب می آیی و به قول خودمان در این شرایط الگوی ما حضرت فاطمه (س) خواهد بود.

منبع : www.lahezat.blogfa.com



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • گاه می رویـم تا برسیـم‎ ...
    [عناوین آرشیوشده]