افسردگی، برادری را تباه می کند . [امام علی علیه السلام]
سایت خدماتی و هنری نایت اسکینابزار های وبلاگ نویسینمایشگر تاریخ به صورت فارسی
کل بازدیدها:----111908---
بازدید امروز: ----17-----
بازدید دیروز: ----31-----
هزاره

 
نویسنده: علی
دوشنبه 88/3/11 ساعت 11:11 عصر

سرویس سیاسی-
بیش از 6ماه است که رسانه های غربی موضوع انتخابات ریاست جمهوری ایران را با دقت و وسواس پی گیری می کنند.
در ماه های اول تمرکز اصلی رسانه های غربی بر دو موضوع بود. نخست، تلاش برای ناامید کردن مردم از روند جاری امور در کشور و ارائه تصویری تیره و تار از آینده در صورت تداوم مشی اصولگرایانه در دستگاه اجرایی کشور  و دوم سعی برای به صحنه کشاندن کاندیدای مطلوب غرب در انتخابات و جلب توجهات مردم به وی که در آن مقطع البته کسی جز محمد خاتمی نبود.
حجم مطالب منتشر شده در رسانه های غربی در این مورد بسیار زیاد است به گونه ای که حتی دسته بندی و تحلیل آنها محتاج زمانی فراوان خواهد بود. به طور خلاصه در آن مقطع تلاش رسانه های غربی- که البته دسترسی زیادی به فضای داخلی ایران ندارند- این بود که وجود نوعی بن بست و بحران بسیار حاد در وضعیت کشور را به مردم القا نمایند که رفع آن فقط در گرو توجه نشان دادن  به گروهی خاص و مهم تر از آن روی گرداندن از دولت فعلی است.                                    
همین عملیات روانی بود که برخی رسانه های داخلی هم به بسط آن پرداختند و نهایتاً رهبرمعظم انقلاب به صراحت در جمع مسئولان نظام آن را مورد اشاره قرار داده و تاکید فرمودند القاء این مطلب که وضعیت کشور بحرانی است همراهی با دشمن است. نکته دیگری که باید در تحلیل رفتار رسانه ها و محافل غربی درباره انتخابات ایران به آن توجه کرد این است که برای نخستین بار در این  مدت غربی ها دیگر سخنی از دعوت مردم و گروه ها به تحریم انتخابات به میان نیاورده اند.
تحلیلگران عقیده دارند علت این امر آن است که کنار رفتن دولت احمدی نژاد برای آمریکا و صهیونیست ها از هر اتفاق دیگری فوری تر و ضروری تر است و به همین دلیل  مایل به بسیج تمام نیروهای خود برای محقق ساختن این هدف هستند و به  همین دلیل انزوا و گوشه نشینی را توصیه  نمی کنند.
پس از کنار رفتن خاتمی از صحنه انتخابات رسانه های غربی ناراحتی و البته غافلگیری خود از این اقدام را به هیچ وجه پنهان نکردند. ده ها مقاله دراین باره در روزنامه های آمریکایی و اروپایی نوشته شد که مضمون اصلی تمامی آنها تأسف از کنار رفتن خاتمی به عنوان کاندیدای مطلوب غرب و در مرحله بعد شماتت و سرزنش او به این دلیل که نتوانسته در این وضعیت حساس به «رسالت» خود عمل کند، بوده است.
پس از آن مقطع، رسانه های غربی همچنان به فرایند «گزینه یابی» در محیط داخل ایران ادامه دادند. توجه این رسانه ها به میرحسین موسوی به ویژه پس از کنفرانس مطبوعاتی اخیر وی که او در آن از علاقمندی خود به تداوم گفت وگو با 1+5 خبر داده بود، فزونی یافته است.
برخی از این رسانه ها عقیده دارند اگرچه موسوی محافظه کارتر از خاتمی است اما به اصول مورد نظر او  اعتقاد دارد و به همین دلیل به تعقیب دیدگاه های اصلاح طلبان ادامه خواهد داد.
محور بعدی در تبلیغات رسانه های غربی درباره انتخابات ایران ابراز علنی این موضع است که «تداوم دولت احمدی نژاد بدترین اتفاق ممکن» است. با مطالعه مجموعه تحلیل های منتشر شده در این باره می توان دو محور کلی را برای مخالفت غرب با احمدی نژاد شناسایی کرد. 1- به شکست کشاندن پروژه مهار از درون که به گفته بوش در دوران اصلاحات تا حدودی عملی شده بود و 2- تبدیل کردن به یک قدرت غیر قابل چشم پوشی در منطقه خاورمیانه به گونه ای برای غرب چاره ای جز تعامل و مذاکره با آن باقی نمانده است. البته رسانه های غربی به ناتوانی خود به تأثیرگذاری بر محیط داخلی ایران واقفند و به همین دلیل بیش از آنکه برای تأثیرگذاری مستقی تلاش کنند بیشتر مایل به تأثیرگذاری بر ذهن نیروهای اصلاح طلب و تغذیه فکری آنها هستند.
برای جشن یا عزالطفاً با موساد هماهنگ کنید!
در آخرین مورد از اظهار نظر غربی ها درباره انتخابات ایران یک سناتورصهیونیست آمریکایی که از طرفداران دوآتشه اوباما و رژیم صهیونیستی است، اعلام کرد: اگر احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ایران شکست بخورد، ما باید جشن بگیریم.
«فرانک لوتنبرگ» در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی جروزالم پست ادامه داد: حتی اگر یکی بدتر از احمدی نژاد سرکار بیاید، ما باید جشن بگیریم.
این سناتور 85 ساله حزب دموکرات که از سال 1968 تا به حال 80 بار از رژیم صهیونیستی دیدن کرده است، نسبت به اینکه تصویری منفی از اوباما در اسرائیل  وجود دارد و آمارهای موجود مبنی بر اینکه تنها 31 درصد از مردم ساکن سرزمین های اشغالی، اوباما را طرفدار اسرائیل می دانند، ابراز تأسف کرد و گفت: در عوض اوباما در میان یهودیان آمریکایی طرفداران زیادی دارد.
براساس سخنان این سناتور باید از وی و صهیونیست های مشابه خواست آماده باشند تا پس از برگزاری انتخابات، مراسم سوگواری برگزار کنند چرا که طبق ارزیابی هایی که موساد توسط عوامل خود انجام داده و در برخی نشریات صهیونیستی منتشر شد به احتمال قوی احمدی نژاد پیروز انتخابات است و آینده دق صهیونیست ها خواهد شد.
http://www.kayhannews.ir/Detail.aspx?cid=15976



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • گاه می رویـم تا برسیـم‎ ...
    [عناوین آرشیوشده]