بُخل، همنشین خود را خوار می کند و دوری جوینده از خویش را ارجمند می سازد . [امام علی علیه السلام]
سایت خدماتی و هنری نایت اسکینابزار های وبلاگ نویسینمایشگر تاریخ به صورت فارسی
کل بازدیدها:----111389---
بازدید امروز: ----17-----
بازدید دیروز: ----5-----
هزاره

 
نویسنده: علی
شنبه 90/4/18 ساعت 1:4 صبح

هر تکه کاغذ را نمی‌توان بیش از 9 بار تا کرد .
در هرم خئوپوس در مصر که 2600 سال قبل از مبلاد ساخته شده است، به اندازه‌ای سنگ به کار رفته که می‌توان با آن دیواری آجری به ارتفاع 50 سانتی‌متر دور دنیا ساخت .
اگرتمام رگ‌های خونی را در یک خط بگذاریم، تقریبا 97000 کیلومتر می‌شود .
وقتی مگس بر روی یک میله فولادی می‌نشیند، میله فولادی به اندازه دو میلیونیم میلیمتر خم می‌شود .
آمریکا تا 50 میلیون سال دیگر دو نیم خواهد شد .
عدد 2520 را می‌توان بر اعداد 1 تا 10 تقسیم نمود، بدون آن‌که خارج قسمت کسری داشته باشد .
30 برابر مردمی که امروزه بر سطح زمین زندگی می‌کنند، در زیر خاک مدفون شده‌اند .
تنها حیوانی که نمی‌تواند شنا کند، شتر است .
شیشه در ظاهر جامد به نظر می‌رسد ولی در واقع مایعی است که بسیار کند حرکت می‌کند .
در هر ثانیه بیش از 5000 بیلیون بیلیون الکترون به صفحه تلویزیون برخورد می‌کند و تصویری را که شما تماشا می‌کنید، بوجود می‌آورد .
شانس شبیه بودن دو اثر انگشت، یک به 64 میلیارد است .
یک لیتر سرکه در زمستان سنگین‌تر از تابستان است .
قد انسان تا 20، 25 سالگی و گاها 40 سالگی بلند می‌شود و از چهل سالگی به بعد، قد انسان هر دو سال حدود 6 میلی‌متر کوتاه می‌شود .
فقط با از دست دادن یک درصد از آب بدن، احساس تشنگی می‌کنیم !
دهان انسان روزانه یک لیتر بزاق تولید می‌کند .
چیتا یا یوزپلنگ سریع‌ترین حیوان خشکی است. او در عرض فقط 3 ثانیه 100 کیلومتر در ساعت سرعت می‌گیرد. رکوردی که حتی سریع‌ترین خودروهای فراری هم نتوانسته‌اند بشکنند .
کرم‌های ابرشیم در 56 روز، 86 هزار برابر خود غذا می‌خورند .
تنها قسمت بدن که خون ندارد، قرینه چشم است .
شتر در 3 دقیقه 95 لیتر آب می‌خورد



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )
    نویسنده: علی
    چهارشنبه 90/4/15 ساعت 1:2 صبح
    به خدا گفتم : « بیا جهان را قسمت کنیم آسمون واسه من ابراش مال تو دریا مال من موجش مال تو ، ماه مال من خورشید مال تو ... »

    خدا خندید و گفت : « تو انسان باش ، همه دنیا مال تو ...»


    من هم مال تو

     



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )
    نویسنده: علی
    دوشنبه 90/4/6 ساعت 11:32 عصر
    حداقل پنج نفر در این دنیا هستند که به حدی تو را دوست دارند، که حاضرند برایت بمیرند
     
    حداقل پانزده نفر در این دنیا هستند که تو را به یک نحوی دوست دارند
    تنها دلیلی که باعث میشود یک نفر از تو متنفر باشد، اینست که می‌خواهد دقیقاً مثل تو باشد
     
    یک لبخند از طرف تو میتواند موجب شادی کسی شود، حتی کسانی که ممکن است تو را نشناسند
     

    هر شب، یک نفر قبل از اینکه به خواب برود به تو فکر می‌کند
     
    تو در نوع خود استثنایی و بی‌نظیر هستی
     
    یک نفر تو را دوست دارد، که حتی از وجودش بی‌اطلاع هستی
     
    وقتی بزرگترین اشتباهات زندگیت را انجام می‌دهی ممکن است منجر به اتفاق خوبی شود

    وقتی خیال می‌کنی که دنیا به تو پشت کرده، کمی فکر کن، شاید این تو هستی که پشت به دنیا کرده‌ای
     
    همیشه احساست را نسبت به دیگران برای آنها بیان کن، وقتی آنها از احساست نسبت به خود
     آگاه می‌شوند احساس بهتری خواهی داشت

    وقتی دوستان فوق‌العاده‌ای داشتی به آنها فرصت بده تا متوجه شوند که فوق‌العاده هستند


  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )
    نویسنده: علی
    یکشنبه 90/4/5 ساعت 12:44 صبح
    ریحان : مقابله با استرس
    در چند مطالعه انجام شده بر روی حیوانات، کشف شده که ریحان  که در سس پستوی ایتالیایی به کار می رود، در کاهش استرس موثر است. این گیاه این کار را با افزایش سطح آدرنالین و نورآدرنالین و کاهش سروتونین انجام می دهد.  برای دکتر پراتیما نانجیا-مکر که محققی در انستیتو سرطان دیترویت است، این مساله تعجب آور نیست. او به خاطر دارد که مادر و مادربزرگش از دم کرده  برگ ریحان برای  رفع سوء هاضمه و سردرد استفاده می کردند.

    ریحان همچنین می تواند:  از سرطان سینه پیشگیری کند.  دکتر نانجیا-مکر در تحقیقات خود ابتدا در لوله های آزمایش و سپس بر روی موشها آزمایشهایی انجام داد و متوجه شد که چای برگ ریحان سبب کوچک شدن تومورها می شود، همچنین مقدار خون وارد شده به آنها را کم می کند و گسترش آنها را متوقف می سازد.
    برای استفاده بیشتر از ریحان: برای رهایی از استرس می توانید از عصاره ریحان تولید شده توسط شرکت New Chapter  یا Om استفاده کنید.  برای کمک به درمان سرطان سینه، دکتر نانجیا- مکر توصیه می کند که روزانه چای ریحان نوشیده بشود. برای درست کرده این چای به این ترتیب عمل کنید: دو فنجان آب جوش را بر روی 10 تا 15 عدد برگ ریحان مقدس(holy basil) بریزید و 5 دقیقه  صبر کنید تا خیس بخورند.  قبل از مصرف، برگ ها را دور بریزید. اگر در حال معالجه سرطان سینه هستید، قبل از مصرف این چای با دکتر خود در این مورد صحبت کنید.  

    گیاه چای آرامش بخش و رفع کننده نگرانی ها و دلهره
    در مورد اثرات مفید و تاثیر این دارو بر روی  تخفیف موارد افسردگی های  خفیف تا متوسط مطالعات و شواهد زیادی در دست است و ثابت شده در این موارد، تاثیر این گیاه به اندازه بسیاری از داروهای شیمیایی ، و بدون  خیلی  از اثرات جانبی  آنها است .

    علف چای همچنین :  به چرت زدن عمیقتر کمک می کند.  طبق یک گزارش علمی ، علف چای نه تنها  خود حاوی ماده ملاتونین که  هورمون تنظیم کننده  چرخه های خواب-بیداری است می باشد بلکه مصرف این گیاه سبب افزایش تولید ملاتونین در بدن انسان می شود و از این طریق خواب را بهبود می دهد.
    برای بهترین استفاده از این گیاه:  در مورد مشکلات خواب و احساسات ناراحت، توصیه می شود که  روزانه سه کپسول 300 میلی گرمی  عصاره این گیاه مصرف شود.  هشدار:  علف چای با بعضی از داروها تداخل دارد، بنابراین اگر در حال مصرف دارویی هستید، پیش از مصرف علف چای با پزشک خود مشورت کنید.

    سیر پایین آورنده ریسک ابتلا به سرطان
    در یک تحقیق به چاپ رسیده در مجله تغذیه بالینی آمریکا (American Journal of Clinical Nutrition)  در سال 2006، نشان داده شده که  مصرف زیاد سیر، نرخ  موارد ابتلا به سرطان تخمدان،  سرطان  روده بزرگ و راست روده  و دیگر سرطان ها را پایین می آورد.  در یک آزمایش بالینی  که در سال 2006 در ژاپن انجام شده،  به افرادی که تاریخچه ابتلا به پولیپهای روده بزرگ داشتند به مدت یک سال عصاره سیر خشک(غیر تازه) داده شد و مشاهده گردید که  هم اندازه  و  هم تعداد موارد رشد پیش سرطانی این پولیپها کمتر شد.

    سیر همچنین می تواند:  به سیستم قلب و عروق انسان کمک نماید. در سیر، بیشتر از 70 نوع  ماده فیتوکمیکال فعال وجود دارد. از جمله آنها می توان به آلیسین اشاره کرد که در تحقیقات زیادی اثر آن بر کاهش فشار خون به میزان 3 واحد، نشان داده شده است.  بر طبق یک مطالعه بالینی  یک ساله که در دانشگاه UCLA آمریکا انجام شده، سیر همچنین می تواند با کند کردن روند مسدود شدن شریان ها،  از بروز سکته  پیشگیری نماید. علاوه بر اینها،  سطح  یک ماده شیمیایی به نام هوموسیستین، که مسبب ایجاد پلاک ( در مغز) است، در  بیماران شرکت کننده در این مطالعه، تا 12% پایین آمد.

    برای  حصول به بیشترین منافع مصرف سیر:  در  این باره، دوک می گوید: سیر تازه خرد و له شده، دارای بیشترین اثرات ضد سرطانی و  خواص تقویت قلب و عروق می باشد.  اما برای این کار شما باید هر روز تا 5 حبه سیر را بخورید.  می توانید به جای این کار از کپسول های 1000 میلی گرمی عصاره سیر به نام کیولیک استفاده نمایید که از آن در بسیاری از تحقیقات استفاده شده است.

    3 گیاه شفابخش جدیدی که شما باید آنها را بشناسید:

    آندروگرافیس ( از خانواده ارزن) در یک تحقیق جدید، ثابت شده که اندروگرافیس می تواند در بهبود عفونت های  تنفسی  مانند سرماخوردگی ها و سینوزیت، اثرات بسیار خوبی داشته باشد.  در این مطالعه جدید، معلوم شده که با استفاده از این گیاه، علایمی مانند احساس خستگی، بیخوابی،  گلودرد و آبریزش بینی تا 90% کمتر می شوند.

    برای حداکثر استفاده از خواص این گیاه:  لی و گریدونز توصیه می کنند که از عصاره این گیاه به نام Kan Jang  استفاده شود. این محصول توسط موسسه گیاهان دارویی سوئد تولید شده و از آن در موارد زیادی از تحقیقات استفاده شده است.

    خولان  دریایی ( سنجد تلخ)  برطرف کننده خشکی واژینال.  این گیاه که نام علمی آن هیپوفائه رامنویدس است ، در مرطوب کردن غشاهای مخاطی و  کم کردن خشکی واژینال بسیار موثر است.  در این گیاه ماده ای به نام اسید پالمیتولیک وجود دارد که  اسید چربی است که در پوست انسان هم وجود دارد و در مرطوب کردن پوست و بهبود آن نقش دارد.

    برای استفاده از حداکثر خواص این گیاه:  لی پیشنهاد می کند که هر روز تا چهار عدد از کپسول های تهیه شده از عصاره این گیاه که به نام  Supercritical Omega 7  توسط شرکت New Chapter تولید شده اند، استفاده بشود.

    پیچک کودزو( یک نوع سبزی رونده با رشد سریع): پیشگیری و درمان  معضل نوشیدن آبجو و الکل. برطبق یک مقاله چاپ شده در مجله   Alcoholism: Clinical and Experimental Research به عده ای از افراد داوطلب  بیست تا سی ساله به مدت یک هفته کپسولهایی از عصاره این گیاه چینی داده شد و در پایان یک هفته مصرف آبجو در این افراد به نصف کاهش یافت. محققین در این باره می گویند که کودزو باعث می شود که مغز علایم مربوط  به کافی بودن مقدار نوشیدنی  را زودتر ارسال کند.
    برای استفاده حداکثر از این گیاه :  شرکت کنندگان در این  تحقیق هر روزانه سه عدد کپسول 500 میلی گرمی از عصاره کودزو را مصرف کرده اند.

    قواعد استفاده از گیاهان دارویی
    جو و تری گریدون می گویند عملکرد مواد طبیعی و داروها در بدن انسان در اغلب موارد شبیه به هم است.  آنها روش های زیر را به عنوان  پیش آگاهی و هشدار توصیه می کنند:

    قاعده اول:  هیچ گیاهی را بی خطر و ایمن فرض نکنید.
     موسسه غذا و داروی آمریکا (FDA)، گیاهان دارویی را از نظر ایمنی و کارآیی شامل مقررات خود نکرده است.  بنابراین به دنبال برچسب تایید از USP ( کتاب داروی ایالات متحد) یا CL (Consumer-Lab.com) باشید. این برچسب ها تضمین می کنند که گیاه دارویی مورد نظر توسط آزمایشگاههای معتبر و رسمی دانشگاهی تایید شده اند.

     قاعده دوم: با پزشک خود صحبت کنید. 
    . بهترین کار این است که اگر به دنبال داروهای مکمل هستید، این مطلب را به دکتر خود بگویید. برخی گیاهان می توانند با بعضی از داروها برهمکنش  کنند. مثلا با داروهای ویژه فشار خون بالا، دیابت، و افسردگی ، همچنین رقیق کننده های خود و حتی داروهای معمولی که نیاز به نسخه ندارند.

    قاعده سوم:  زیادی مصرف نکنید.

    مقدار  بیشتر لزوما به معنای بهتر نیست و ممکن است خطرناک باشد.  همیشه از دستورات مربوط مقدار مصرف تبعیت کنید.

    تهیه و ترجمه : گروه سلامت سیمرغ
    اختصاصی سیمرغ


  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )
    نویسنده: علی
    پنج شنبه 90/4/2 ساعت 3:45 عصر

    کودکی که لنگه کفشش را امواج از او گرفته بود؛ روی ساحل نوشت: دریا "دزد" است 

    -          مردی که از دریا ماهی گرفته بود روی ساحل نوشت:  دریا سخاوتمندترین سفره ی هستی است

    -          موج دریا آمد و جملات را با خود محو کرد و این پیام را به جا گذاشت: برداشت دیگران در مورد خود را در وسعت خویش حل کنیم

     

    مثل دریا باشیم



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • گاه می رویـم تا برسیـم‎ ...
    [عناوین آرشیوشده]