در گذشته مرا برادرى بود که در راه خدا برادریم مى‏نمود . خردى دنیا در دیده‏اش وى را در چشم من بزرگ مى‏داشت ، و شکم بر او سلطه‏اى نداشت ، پس آنچه نمى‏یافت آرزو نمى‏کرد و آنچه را مى‏یافت فراوان به کار نمى‏برد . بیشتر روزهایش را خاموش مى‏ماند ، و اگر سخن مى‏گفت گویندگان را از سخن مى‏ماند و تشنگى پرسندگان را فرو مى‏نشاند . افتاده بود و در دیده‏ها ناتوان ، و به هنگام کار چون شیر بیشه و مار بیابان . تا نزد قاضى نمى‏رفت حجّت نمى‏آورد و کسى را که عذرى داشت . سرزنش نمى‏نمود ، تا عذرش را مى‏شنود . از درد شکوه نمى‏نمود مگر آنگاه که بهبود یافته بود . آنچه را مى‏کرد مى‏گفت و بدانچه نمى‏کرد دهان نمى‏گشود . اگر با او جدال مى‏کردند خاموشى مى‏گزید و اگر در گفتار بر او پیروز مى‏شدند ، در خاموشى مغلوب نمى‏گردید . بر آنچه مى‏شنود حریصتر بود تا آنچه گوید ، و گاهى که او را دو کار پیش مى‏آمد مى‏نگریست که کدام به خواهش نفس نزدیکتر است تا راه مخالف آن را پوید بر شما باد چنین خصلتها را یافتن و در به دست آوردنش بر یکدیگر پیشى گرفتن . و اگر نتوانستید ، بدانید که اندک را به دست آوردن بهتر تا همه را واگذاردن . [نهج البلاغه]
سایت خدماتی و هنری نایت اسکینابزار های وبلاگ نویسینمایشگر تاریخ به صورت فارسی
کل بازدیدها:----112061---
بازدید امروز: ----0-----
بازدید دیروز: ----67-----
هزاره

 
نویسنده: علی
سه شنبه 87/3/7 ساعت 10:25 صبح

دسترسی در شبکه ناول:

در NETWERE 2 تمام اطلاعات ایمنی در  دو فایل ذخیره شده است .NET$BIND.SYS & NET$OBJ.SYS   در NETWERE 3 این اطلاعات در سه فایل NET$OBJ.SYS –NET$VAL.SYS-NET$PROP.SYS ذخیره شده است .

در NETWERE 4 تمام اسامی کاربران و کلمات رمز در پنج فایل نگهداری می شود:PARTITIO.NDS,BLICK.NDS,ENTRY.NDS,VALUE.NDS , UNINSTALL.NDS که این فایل آخر امکان دارد یافت نشود.

اگرچه ناول کار بسیار خوبی در پنهان کردن اسامی رمز کرده ولی آن اجازه می دهد تا تمام فهرست اطلاعات بسادگی یافت شوند و تغییر داده شوند اگر شما بتوانید به دیسک سرور بطور مستقیم دست یابید و فایلهای آنرا همانند NORTON EDIT تغییر دهید.

برای بدست آوردن فایلهایی  که قید شد به دیسک قابل بوت DOS و برنامه های سودمند نورتون و دیسکت نجات که شامل برنامه DISK EDIT و مقداری وقت در کنار سرور نیاز دارید.

سرور را بوت کنید و به اعلان DOS بروید .برای انجام این اجازه دهید تا شبکه بطور معمول بوت شود و سپس با فرمان DOWN و EXIT به DOS وارد شوید . این روش در نسخه های قدیمی NETWERE 2 و همچنین اگر DOS از روی دیسک پاک شده باشد کار برد ندارد که در اینجا باید از دیسک DOS  قابل بوت شدن استفاده کرد.سپس از طریق درایو A ،

NORTON DISK EDIT  را اجرا کنید.از منوی اصلی TOOLS را انتخاب کنید و سپس CONFIGURATION را برگزینید.در این پنجره گزینه READ-ONLY را از فعال بودن خارج کنید. پس از غیر فعال کردن این گزینه می توانید هر چیزی را بنویسید . گزینه سپس DRIVE  را برگزینید .در این پنجره درایو C را انتخاب کنید و مطمئن شوید که PHYSICAL DRIVE را علامت زده اید.پس از این تغییر شما قادر خواهید بود تا درایو فیزیکی خود را ببینید یا تغییر دهید.

در منوی اصلی TOOLS  را انتخاب و گزینه FIND ر ا برگزینید در اینجا شما می توانید نام چیزی را که به دنبال آن می گردید بنویسید.تایپ کنید : NET$BIND  برای NETWERE 2 و NET$PROP .SYS  برای NETWERE 3  و PARTITIO.NDS  برای NETWERE 4 . این امکان نیز وجود دارد تا این فایلها را در جای دیگری از ریشه فعلی پیدا کنید.پس از پیدا کردن فایل مربوطه حال می توانید آنرا تغییر دهید. می توانید به جای حذف کردن این فایلها نام آنها را تغییر دهید . این کار می تواند از ایجاد مشکلاتی در ساختار فهرستی مانند گم شدن زنجیر FAT   جلوگیری کند.

فقط تایپ کنید OLD  به جای پسوند SYS  یا NDS .این کار را با احتیاط کامل انجام دهید و به چیز دیگری دست نزنید.

TOOLS را انتخاب کنید سپس FIND AGAIN را برگزینید .تا زمانیکه فهرست ریشه اطلاعات شبکه در جای دیگری نیز قرار دارد مجبور هستید تا کپی دیگر از این فایلها را به همان روش بیابید.پس از این از NORTON DISK EDIT  خارج شوید و سرور را دوباره بوت کنید مانند SUPERVISOR.به هر ایستگاه که می خواهید مخلهد  کنید . خواهید دید که اسم رمز در خواست نمی شود.این برای NETWERE 2 , 3  میباشد و برای NETWERE 4  یک مرحله آخر نیز باقی مانده است.در NETWERE 4  به قسمت INSTALL UTILITY  بروید .قسمت سرویس به ریشه ها را انتخاب کنید . در این زمان اسم رمز ADMIN را بطور سریع یادداشت کنید . پس از طی این مرحله می توانید به هر ایستگاه که می خواهید بروید و پس از نوشتن اسم ADMIN  به آن وارد شوید.



  • کلمات کلیدی :
  •     نظرات دیگران ( )

  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ
  • گاه می رویـم تا برسیـم‎ ...
    [عناوین آرشیوشده]